---------------------------Naslouchej svému tělu---------------------

Leden 2015

Desítka okolo Boleváku

18. ledna 2015 v 19:54 | Šnek |  Šachy
V sobotu 17.9. mě čekal první sportovní závod v tomto roce. Sice už jsem se účastnil šachového turnaje a dvou utkání v ping pongu (0:2 a 1:1), ale to nejsou tak úplně sporty.
Čekal mě běh na 10 km. MOc se mi nechtělo, protože jsem na přelomu roku měl 14 dnů přestávku a teprve se budu muset dostat do závodního tempa, ale již před Vánocemi jsem to slíbil Otíkovi Slimákovi a tak jsem ho pochopitelně nemohl nechat ve štychu.
Počasí byla pro mě ideální (teplota tak 4°C, zataženo, poprchávalo a pofukoval jen lehký vítr), takže jsem si stanovil cíl pod 50 minut. MYslel jsem si, že na to bych měl stačit, ale jak se říká, koza myslala až chcípla...
NA startovní čáře se nás sešlo 42, což je podle mě úctyhodný počet. Současně s námi startovali i maratónci, kterých bylo 20. Leč na množství jsem nehleděl a nikoho neživil. ZAjímal mě jako obyčejně můj čas, pocit z běhu a pochopitelně pocit Slimáčka.

VYrazili jsme poměrně svižně, až jsem se trochu obával, aby Otík nepřepálil a pak netrpěl. Měl to ale evidentně pod kontrolou, jako starý, zkušený mazák. Ještě před prvním kilometrem jsme se od sebe odpoutali a dál běžel každý za své. Už na jednotlivých kilometrech mi mezičasy napovídaly, že to nebude s tou plánovanou padesátkou vůbec jednoduché, protože většinu kilometrů jsem běhal lehce nad 5 minut. Přesto jsem se nevzdával a bojoval co to šlo. Šlo to ale ztuha. Když jsem vbíhal do posledního kola, měl jsem čas pár vteřin přes 35minut (zbývalo mi tedy ještě 3230 metrů). To by možná ještě šlo prolétlo mi hlavou, ale musel bych makat na krev! Šel jsem do toho!! Hned první kilometr jsem zaběhl za 3:40!!! Ale to jsem měl vítr v zádech. To horší mě teprve čekalo. Na závěrečných 1230 metrů mi zbývalo jen o pár vteřin více než 6 minut. Pořád byla tedy naděje. I navzdory sílícímu protivětru jsem se snažil ze všech sil. NO ale nestčilo to. A to i přes to, že jsem do závěrečných stovek metrů dal úplně všechno a když probíhal cílem, tak mě málem opustily tělní tekutiny. Pohled na hodinky mě zklamal 50:50. No koukám, že to jde se mnou z kopce. Už běhám pomaleji než Špidla! Umístění bylo ale slušné, protože jsem skončil 25 ze 42.
Otík na rozdíl ode mě mohl být na sebe pyšný, protože měl výborný čas 52:13 a skončil 29. Jestli bude tahle pokračovat, tak se mu velmi brzy budu dívat na záda...

Rok 2014

3. ledna 2015 v 20:08 | Šnek |  Ostatní
Tak rok 2014 je pryč. A jak jsem se měl na poli sportovním? Upřímně řečeno, byl to pro mě rozpačitý rok plný novinek, rozpačitých výsledků a zdravotních problémů. Za prvních 3,5 měsíců jsem naběhal 1000 km, což jindy má skoro za rok. Ale chtěl jsem si vyzkoušet takovou zátěž, abych věděl, jestli to vydržím. No moc už nevydržím, protože díky tomu, že jsem tříhodinové běhy dělal bez jídla a pití, tak jsem si uhnal kolaps ledvin a to mě okrajově potom ovlivňovalo do konce roku. Hned v dubnu jsem běžel půlmaratón v Pardubicích a jak díky zdravotním problémům, tak vysoké teplotě i ve finále mojí lenosti jsem zaběhl hrozný čas 2:01. V červnu jsem byl s RAdimem v Turecku, kde se nám podařilo zdolat Ararat (5137 m.n.m.) a celkově to byla parádní akce.
V červenci jsem byl s Viragouškem a Otíkem Slimákem s kolama v Itálii a Švýcarsku, kde jsme zdolali Passo del Stelvio (2760)
a řadu dalších vysokých průsmyků. Taky hodně podařená akce. Hned v srpnu jsem byl s Horalkou v oblasti Solné komory, když jsme zdolali Dachstein (2997)
tak při sestupu Horalka málem přišla o život, potom jsem pod Dachstein ještě týž večer vyjel na kole (1800 m) a další den vyjel na Loser. Při záchraně Horalky (padala do ledovcové trhliny) jsem si natrhnul zadní stehenní sval a ten mě trápí do dneška i přes to, že jsem v létě několik týdnů neběhal, odložil řadu závodů, leč všechno bylo málo. Sice se to zlepšuje, ale rychlo porostě běhat nemůžu...
Proto jsem další závod absolvoval až začátkem října (půlmaratón v Plzni),
kde jsem i díky té noze zaběhl bídný čas 1:52. Hned čtrnáct dní potom jsem běžel maratón ve Stromovce (4:23)
s čímž jsem pochopitelně také nebyl spokojen. Proto jsem si začátkem listopadu zaběhl s Radimem a Dennym běh na Koráb (6,2 km do kopce 38:50),
což už bylo docela slušné i vzhledem k vypuštěnému závěru. V půlce listopadu jsem se proto odvážil v Plzni na maratón na 400 metrovém ovále (105,5 kola!),

kde jsem zaběhl čas 4:09, což bylo celkem slušné vzhledem k tomu, že jsem měl velké problémy s koleny. Taky už bych tenhle závod na dráze nikdy neběžel, ale jsem rád, že jsem to zvládnul. Moc takových podniků ve světě není. Byl to zároveň můj dvanáctý maratón. Začátkem prosince jsem si tradičně zaběhl v Plzni terénní běh o Berlu sv, Mikuláše (30 minut), což bylo vzhledem k nepříznivým okolnostem docela dobré. No a poslední závod byl půlmaratón kolem Boleváku 20.12, kde jsem v šíleném větru zaběhl slušný čas 1:51 a zde mě možná nepříznivé povětrnostní podmínky připravily o osobák, protože jinak se mi běželo výborně. V průběhu roku jsem se ještě zúčastnil asi 8 ping pongových akcí s nevalnými výsledku, o proti minulému roku jsem hrál jen pár zápasů v tenise a asi 6 v šachách. No a to je asi tak všechno.
Naběhal jsem nejvíce v životě 2183 km, na kole ujel něco přes 5100 km a v přepočtených cyklokilometrech (běh krát 3 plus kolo) dosáhl čísla 11716, což je taky životní rekord! K tomu jsem udělal přes 1700 shybů a absolvoval téměř 2500 minut silových cvičení.
Příští rok bych chtěl naběhat tak 1500 km a na kole ujet 6000. Rád bych se posunul i v horolezectví (v květnu bych rád do Bolívie a zdolal Sajamu 6542 m.n.m.
PAk mám s klukama naplánovaný výjezd s koly do Dolomit,
kde bychom měli vyjet mimo jiné na bájný Monte Zoncolán. Ještě uvažuji o Mont Blancu a Triglavu, ale to uvidíme, jestli mi vyjde dovolená. Na kole bych chtěl absolvovat tak 3-4 závody a v běhu 5-6. K tomu opět nějaký pinčes, tenis a šachy. Tak hlavně aby se mi zlepšilo zdraví...

Novoroční blicák Přeštice

3. ledna 2015 v 17:45 | Šnek |  Šachy
Na Nový rok jsem jel již tradičně (cca po dvacáté) na bleskový turnaj v Přešticích. Minulý rok jsem zde dosáhl životního úspěchu (5. místo ze 49 s 9,5 body), tak jsem byl zvědav, co přinese letošek. Konkurence byla velmi silná (výkonostně i početně 52 lidí). ZAčátek se mi opět vydařil. Měl jsem 2,5 bodu ze tří a i když jsem ve čtvrtém kole prohrál s pozdějším vítězem mezinárodním mistrem Turnerem, nijak mě to nerozhodilo a dál jsem pokračoval v dobrých výkonech. Pohyboval jsem se téměř výhradně v první desítce stolů, což znamenalo, že jsem hrál pořád se soupeři, kteří byli vepředu a tudíž byli silní. Sice bylo jasné, že takový výkon jako minulý rok to nebude, ale stále jsem mohl doufat v 9 bodů a tím i v umístění do desátého místa. Opět mě ale zradilo poslední kolo. Hrál jsem se soupeřem, který byl papírově zhruba stejně silný jako já, partie se pro mě vyvíjela celkem dobře, ale pak jsem udělal hrubou chybu a bylo po nadějích. Skončil jsem tak s 8 body na 19 místě. No nic moc. Zhodnotil bych to asi tak, že výkon byl dobrý, ale chyběl kousek štěstí, nebo by možná stačilo nemít smůlu. Kdybych měl takovéto umístění někde v běhu, tak bych byl přímo nadšen, ale v šachách, v šachách čekám poněkud více, takže o spokojenosti nemůže být řeč. TAk snad příště to bude lepší...

Blicák v Měšťanské Besedě

3. ledna 2015 v 17:35 | Šnek |  Šachy
Den před Silvestrem jsem se účastnil dalšího turnaje v šachových bleskovkách (5 minut na partii). Stíhal jsem to jen tak tak (mělo se začínat v 10.00), ale nakonec se ukázalo, že bylo času dost a dost, protože byly problémy s technikou a tak se začalo hrát až v 11:30!!! Čekání bylo dlouhé a někteří nevydrželi a odešli. Zůstalo nás tak 31. Od prvních partií jsem cítil, že tentokrát mám lepší formu než před dvěmi dny a většinu turnaje jsem se držel průběžně v desítce. Bohužel jsem měl trochu smůlu na los a v posledních třech kolech (hrálo se na 11) jsem dostal neoblíbené soupeře, se kterými většinou prohrávám. S prvním z nich jsem ale vyválčil remízu, s druhým ještě silnějším také remízu a až v posledním kole jsem prohrál s mezinárodním mistrem. Bohužel porážka v posledním kole při tomto systému je dost závažná, bez ohledu na to s jakým soupeřem prohraješ. TAkže jsem se nakonec propadl na solidní 13.místo se šesti body. Dostal jsem za to láhev sektu a s výkonem byl celkem spokojen i když při troše štěstí mohlo být umístění mnohem lepší.